sammanfattning från påskhelgen

i samband med min semester från jobbet tog jag tydligen semester från allt som har med bloggen att göra också. jag har sett till att jag, med hjälp av lediga dagar, stängda dagar och endast en semesterdag, blir ledig i hela 7 dagar. LOVELY!

hittills har jag hunnit med väldigt mycket. jag har haft en skitbra dag tillsammans med Elin i skärtorsdags som gick ut på mycket gotta och skratt. en kväll som slutade halv 4 på morgonen. tiden bara sprang iväg.. klockan 04.45 skickade jag sms till Niklas och frågade om han fortfarande var vaken, vilket han var (egentligen ljög han. han vaknade av mitt sms det har han erkänt i efterhand) så hämta jag upp honom också vaknade vi tillsammans på långfredagsmorgon. när vi fått i oss lite frukost åkte vi ner till lägenheten och byggde ihop mina köksstolar och mina två fotöljer. min soffa däremot var så tung att jag inte ens kunde rubba den så vi fick ringa Peter och be om hjälp. han var där på nolltid och soffan var ihopbyggd  minst lika snabb. man tackar för hjälpen! sen satt vi där en stund. alla tre i min soffa. hih

Det roliga var att den inte alls var den färgen jag hade tänkt mig!? jag vet inte om jag fått fel soffa eller om jag bara glömt bort hur exemplaret i butiken såg ut? i vilket fall som helst blev det här bättre än den gul/beiga soffan jag hade föreställt mig. den här var mer brun/beige. det blev jättefint eftersom det blev lite brytning mot mina vita väggar.

Igår, påskafton, var jag & Niklas hemma hos farfar Helge (hans farfar) och åt påskmiddag.. eller snarare påskbuffé, det fanns ALLT man kunde tänka sig. Niklas släktingar från Norrköping var också på besök. totalt genomgoa människor. vi har redan lovat att vi ska komma och hälsa på dom till sommaren. vi får gratis sovplats och tillgång till bil. det är inte illa!

idag däremot, söndag, ska jag umgås med Tanya. min lilla spellevink som jag numer träffas med ca ett halvårs mellanrum. vi kan aldrig ses utan sprutande glädjetårar. det slår aldrig fel. vi har ett förflutet som jag inte har med någon annan. oskiljatkiga vänner ända sen 4:e klass det betyder oerhört mycket för mig.

puss & glad påsk alla sötingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback