semestertripp sthlm-norrköping

HEJ ALLA!!

ÅH jag har haft en helt fantastisk semester. om det inte vore för mina 3 (faktiskt välförtjänta) semesterveckor vet jag inte hur mitt psykiska tillstånd skulle varit just nu. jag behövde den såå mycket! när folk i ens omgivning till och med medger att man är i stort behov av semester måste det vara ett faktum. iof inte så konstigt när man jobbat 5 dagar i veckan i snart ett helt år (nu sköljdes ännu en våg av åldernoja över mig) Hur kan det vara möjligt att jag som är så liten ska fylla 20år snart?

Iaf. tillbaka till min semester nu. viktiga grejer! invigde semestern med att fly staden. tog tåget tillsammans med Niklas och tuffade fram till sthlm. väl i sthlm tog vi taxi till vår lägenhet som låg mitt i centrala gamla stan. bättre än så blir det knappast. hela helgen gick vi hela dagar på stan, strosade runt och shoppade. jättemysigt! på lördag träffade vi mamma och pappa med vänner och blev bjudna på räkfrossa ombord på en båt som tog sig en tur i stockholms skärgård. och vilken skärgård!! det är värt att se. och vilka villor!!!! inga småpotatisar där inte. jag skulle också kunna tänka mig att ha ett sommarställe i sthlms skärgård, dåligt stekigt. räkorna flödade och likaså gjorde spriten och vinet. jag har druckit vin och alkohol i stort sett alla dagar på min semester. men det är väl ändå det som är semester :)

när dagen blev måndag tuffade vi vidare till Norrköping och Niklas släkt. vi fick bo i Zandras (Niklas kusins nya flickvän som vi förövrigt bara har träffat en gång tidigare) lägenhet helt för oss själva. på dagarna gjorde vi stan, lunchade på mysiga resturanger och caféer och på kvällarna umgicks vi med Niklas kusiner tillsammans pojk-/flickvänner/kompisar. på onsdagen satt vi ett helt gäng på ett strandcafé, skrattade och drack gott. frammåt natten gick vi hem till Karin och Andreas och grillade korv, GOTT! sista kvällen i Norrköping blev vi bjuden på dundermiddag med säkert 5 olika pajer, fetaostsallad och god efterätt, nygräddade blåbärsmuffins och hemmagjord jordgubbs saft! Alla var samlade och jag som outsiders blev mycket väl omhändertagen. det var nästan så att det kändes lite vemodigt att åka därifrån.

Väl på tåget hem hade vi förväntat oss en relativs tom tagvagn till sthlm. Niklas pappa åker den där rutten flera gånger i veckan och han hade sagt att det alltid var lite folk.. men tjena! vart hamnade vi? JO i en fullproppad vagn, åkandes baklänges, och som grädden på moset var hela vagnen full av kineser. jag menar smockfull. det var jag, Niklas och 5 andra svenska ansikten. jag messade pappa om situationen och han svarade "se upp, dom sitter säkert bakom er och äter friterad katt" :)

Väl framme på sthlm station var det bara en sak som hägrade - McDonalds. mot alla odds och trots tidsbrist ställde vi oss i kön. vi fick byta hamburgare från det vi egentligen ville ha för att hinna springa med vår matpåse till sundsvallståget som skulle ta oss hem. så gott har aldrig mat smakat! :)

Vi har haft en underbar semester tillsammans. ord kan inte beskriva hur mycket jag tycker om dig älskling. det är nog inte för intet vi är tillsammans. du är guld värd för mig


    
Lite tågbilder..
Bild 3: En gubbe som satt och dögarva för sig själv samtidigt som han läste en serietidning
Bild 5: Kinesväska


       
Norrköping.
Bild 1 & 2: Vi myser på Olearys i solen.
Bild 4: Linda och Liam (hennes sons) hus. jättesött
Bild 5 & 6: Största o mest brutala kebabrullen ja någonsin sett. men god :)
Bild 7: Spårvagnen som gick genom stan.
Bild 8: Norra promenaden i närheten av lägenheten vi lånade

kära

Älskling!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback