Våren är här!

Imorse satt jag på bron och letade tussilago på tomten. hittade inga, jag är nog för snabb att leta. det här är ju nästan den första riktiga vårdagen. otrolig värme! det känns som en ljummen sommarkväll! visst är det mysigt att våren vågat sig fram men det är inte bra för min planering! det blir hårda tag nu. om 2 månader är det riktig sommar och i den här takten kan det nog gå snabbare än så..

Jag och mamma har varit ute och flängt hela dagen. nu är vi äntligen hemma och hon ska snart åka och jobba så då blir det bara jag och fargubben kvar. jag tror jag ska överraska och laga middag. jag hjälper inte till allt för mycket hemma så jag får väl passa på att göra en god gärning innan jag flyttar.

Nu har jag haft mina lägenhetsnycklar i nästan precis en månad. jag är glad att vi åtminstone kommit en bra bit påväg. det är svårt att få tiden att räcka till. nu är dessutom hela familjen sjuk. sämsta tajmingen. Jag hoppas vi blir färdig lagomt till påsk. då kan jag pyssla och dona bäst jag vill under min ledighet!

tussilago

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback