Tandblekning

Fyyy vad hemskt! Jag skulle dö om det här hände mig!

"Tandköttet bleknade efter tandblekning på klinik. Hon ville ha ett Hollywood-smile och blekte tänderna på en tandklinik. Men när Kristina Ada, 20, kom hem stelnade leendet i ett lil grin"




Jag har många gånger pratat om att bleka tänderna. jag vill inte bleka alla men mina hörntänder! dom är ju alltid lite mer missfärgade än resten av smilet. men efter det här känns det väl kanske inte fullt liiiiiika viktigt, haha.. jag tror jag fegar ur tss :p

Har ni blekt era tänder? ..och blev ni nöjda med resultatet?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag har blekt mina

2007-11-09 @ 23:17:40
Postat av: Christopher

Är faktist så att hörntänderna generellt är lite mörkare hos de flesta människor. Så hade du färgat dina tänder så hade tyvärr dessa tänderna fortfarande varit mörkare i bettet.
Sen att tandköttet blev missfärgat på denna tjejen är trist, men det är en biverkning av färga tänderna. Precis som man kan få ets-skador i hårbotten vid hårblekning, så kan man få det i slemhinnan vid tandblekning.
Andra biverkningar är sår i munnen, isningar. Och tänk på att resultatet bara varar i ett par år också =)
Tips från coachen, blek inte om det inte verkligen är missfärgat!
Mvh Christopher, tandläkare.

2007-11-21 @ 13:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
199128;4ff0235cddf2b32dffea1835 2007-11-09 23:17:40 <![CDATA[Tandblekning]]> /2007/november/tandblekning.html
Sen att tandköttet blev missfärgat på denna tjejen är trist, men det är en biverkning av färga tänderna. Precis som man kan få ets-skador i hårbotten vid hårblekning, så kan man få det i slemhinnan vid tandblekning.
Andra biverkningar är sår i munnen, isningar. Och tänk på att resultatet bara varar i ett par år också =)
Tips från coachen, blek inte om det inte verkligen är missfärgat!
Mvh Christopher, tandläkare.]]>
199128;4ff0235cddf2b32dffea1835 2007-11-21 13:28:49
-->