P-piller problematik

Morsning!
Har ni sett mördartiden? Mmm.. jag är faktiktiskt vaken nu! Och det är inte frivilligt.. Jag ska alldeles strax duscha och om en timme ska jag åka till ungdomsmottagningen. Jag var där och tjaffsade med dom jättelänge igår. Jag blir så less att dom inte gör sitt jobb, känns inte som att dom är ett dugg intresserad av att hjälpa till..

Det enda jag ville, var att få ett nytt recept för p-piller. Jag vill alltså bara få ett förnyat recept på de p-piller som jag ätit i över 3.5år. Men neee, det var ju otroligt problematiskt. Ungefär som om jag var 14år och inte visste vad fenomenet p-piller innebar. I vilket fall fick jag prata med en kurator (???) och ingen barnmorska eller ens  kompentent människa inom området, så var tror ni kuratorn kunde hjälpa mig med? Jo så lite som ingenting.

Efter mycket velande hit och dit gick hon tillslut med på att skriva en lapp om att det faktiskt var brådskande eftersom jag inte har ett endaste ynka piller kvar. Sagt och gjort! ..men hon ville noga påpeka att de var fullt /överbokat/fullbokat/omöjligt/ingen idé..
You name it!


MEN! Klockan (cirkus) 4 på eftermiddagen ringer telefonen.. Mycket riktigt från ungdomsmottagning (jag avskyr att både skriva, säga och tänka ordet! Atmosfären och lokalen dom har bara skriker ångest! Och alla dessa unga tejejer som sitter där och ser helt förstörda ut. Ah jag kan inte beskriva, men lite hjärteskärande är det) I alla fall så erbjuder hon mig ett TILLFÄLLIGT (viktigt) recept för tre månader, detta efter en kvarts samtal om min hälsa och ett löfte att komma tillbaka vid ett senare tillfälle för att ta blodtryck.. Visst visst, jag kände mig inte svårövertalad bara jag fick mitt förbannade recept!

Jag orkar inte tjaffsa mer med dom. Vill bara ha så lite som möjligt med dom att göra. Tack gode gud att man inte är stammis. Dom gånger jag har varit där kan jag räkna på en hand och då inkluderar jag studiebesök. Allting ordnade ju sig till sist iaf, med sin "tillfälliga" lösning och bra var väl det.

Uppfriskande och lite smågrinig morgoninlägg, ni får ursäkta..

Kommentarer
Postat av: Shoulderson

Jag hatar att gå till ungdoma mottagningen! I vår kommun har vi bara drop-in mellan 3-5 EN DAG I VECKAN. Och det enda jag gör där är ju som du att hämta p-piller recept. Känns lite för mycket att betälla tid för att hämta recept. Väl där ska man ta blodtryck de ska fråga hur man mår och när man inte har lust och prata om det utan bara vill ha sitt jäkla recept så man kommer där ifrån, då tror de att nått är fel! Fast det är väl tur att de finns, I guess! Ha en bra fredag! kram

Postat av: emelieu

USCH JAG HATAR UNGDOMSMOTTAGNINGAR dom ska alltid prata till en som att man är ett litet barn, blir otroligt irriterad plus att det ALLTID svår att få tid hos dom och om man kommer dit när det är öppenmottagning så kommer man ändå inte in för att det är för mycket folk, usch usch!

2007-10-19 @ 18:22:21
URL: http://celebratelife.blogg.se
Postat av: camilla

Men gud va jobbiga människor, suck! Hoppas att du får en trevlig helg! Kram!

2007-10-19 @ 19:12:02
URL: http://camish.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
199128;4ff02343ddf2b32dffea1663 2007-10-19 08:42:36 <![CDATA[P-piller problematik]]> /2007/october/p-piller-problematik.html http://celebratelife.blogg.se
199128;4ff02343ddf2b32dffea1663 2007-10-19 18:22:21
<![CDATA[P-piller problematik]]> /2007/october/p-piller-problematik.html http://camish.bloggagratis.se
199128;4ff02343ddf2b32dffea1663 2007-10-19 19:12:02
-->