den fruktade sovproceduren

Fy, det är inte min grej att sova ensam. jag är rädd för att släcka lampan och jag blir nojjig över att ytterdörren inte ska vara låst även fast jag har känt efter. jag har dessutom en liten tvångstanke att alltid lämna lilla locket till låset öppet så att jag ser att låset är rätt vridet om jag skulle bli alldeles senil och behöva kika en 3e gång.

MEN, då till problem nr 2. det blir lite svårt att kliva ur sängen och se efter om dörren är låst när man inte vet vad som lurpassar där under (Ja, jag är mer än 5år gammal, tro mig). därför tillkommer det en rädsla över att till exempel bli kissnödig mitt i natten. hör ni vilka problem jag har?? hrmmmm..

Sen, till det värsta och kanske mest fruktade. nämligen att släcka lampan! jag låter det vara tänt i badrummet ikväll "för säkerhetsskull". Obehagskänslorna över att somna först som spökar när jag har Niklas vid min sida är något jag måste förtränga helt ikväll eftersom jag helt enkelt kommer att somna både först och sist. jag inte har ju lixom inte någon att "tävla" emot.

FY! Jag som en gång i tiden var så självständig och stark. var är den tjejen nu? har jag lagt mitt liv och min självsäkra sida i någon annans händer? när tillät jag mig själv att vara beroende av en annan människa? frågorna är många..

Vad är du rädd för?
God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback