nostalgiska ögonblick.. inte allt för sällan

Jag har haft en jättemysig kväll trots att jag har spenderat den helt ensam. jag var så stolt över mig själv när all städning var gjord. lagade mat i lugnan ro och njöt av varje tugga. här krävs ingen gormé middag för att tillfredställa min mage. fiskpinnar är i min värld en delikatess som är underkattad..

kikade på idol. fick ett jättegulligt sms av Carvan sisådär från andra sidan jordklotet känns det som.. det känns som att vi fått en lite starkare connection nu när hon är så långt borta. titt som tätt har man fått ett sms och de har alltid varit lika söta. lite konstigt att hon skulle behöva resa till fjärranland för att vi skulle inse det bara haha.. gulle dig! det blev flera sms så nu är förmodligen min mobil tom på pengar. men det var det värt. nu har hon iaf mitt hemnummer för framtida bruk!

Kom hem!

Efter det fick jag även sms från Ida som var min älskling under hela gymnasietiden. vi var helt oskiljaktiga. spenderade alla skolans dagar tillsammans och när skolan var slut ja då var det timtals långa samtal, VARJE KVÄLL! konstant blockerad linje där hemma i tre år. faktiskt! sen efter gymnasiet vad händer då? jo allt vi haft går upp i rök. allt är som bortblåst och tiden finns inte längre där.. sen gymnasiet och studenten har vi setts EN gång (planerad) och det var när jag precis flyttat hit och hon kom för att spana in mitt nya hem. en riktig notalgi resa. så ikväll hör det lilla livet av sig och alla minnen kommer tillbaka..

hon sa till sin pojkvän att hon skulle ringa mig en snabbis, ca 10min. HA vilket skämt! vad trodde hon egentligen? när hon kikade på mobilen hade vi pratat 1h & 35min. jag är inte ett dugg brydd.. det känns som om det var igår.. på måndag ska vi iaf ses och det känns så jävulskt bra.. det är så många oldies som jag har tagit upp kontakten med och det kan omöjligt kännas bättre..

glaaaaaaaaaaaad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback