snörvel

idag mår jag ännu sämre än igår. jag hade en liten släng av feber när jag klev upp i morse också. nu har jag släpat mig från sängen till duschen och till soffan, kroppen känns tung. N däremot sussar fortfarande i lugnan ro. förstår inte att den karln kan sova oavsett tid och rum. annat är det med mig som automatiskt slår upp ögonen ca.9.30 vanligtvis, OM jag inte ska upp och jobba (eller passa någon annan viktig tid) vill säga för då kan jag sova längre.

Kommer ihåg när jag var liten (gud vad jag ljuger, jag kommer inte alls ihåg. mamma har berättat) Vi skulle åka på en kryssning hela familjen och i den här tiden av mitt liv var min inbyggda väckarklocka inställd på 05.30 - 06.30 i stort sett alla veckans dagar. jag tog ingen hänsyn till att det var helg. det hade varit stressigt på kvällen och mamma och pappa hade inte ställt någon klocka. dels för att de glömt men även för att jag alltid väckte dom långt innan den hann göra sitt jobb. men vad tror ni händer? givetvis bestämmer jag mig (kanske 3-4-år) för att ta sovmorgon dagen till ära. vi hann i alla fall med nöd och näppe till färjan vi skulle åka med för att mamma råkade vakna av sig själv och tur var väl det! hih..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback