Pappas otursdag

Det känns helt ärligt som att jag är ledig idag men det är jag inte!
Jag börjar jobba klockan 16. 00 så det är väl därför antar jag.. Jag har varit på språng ända sen klockan 9.30 imorse så ingen kan åtminstone anklaga mig för att ha sovit bort dagen. Först åkte jag och N hem till hans päron och lånade hem deras dammsugare eftersom våran är trasig och sen skjutsade jag honom på jobbet..

Jag har hunnit hem en sväng till mamma och pappa också. Jag knackade på dörren utan att någon öppna så jag låste upp och klev in. Då är alla lampor tända och radion är på men ingen är hemma.. Nähe, tänkte jag och satte mig i bilen för att åka hem och precis då kommer pappa hem så vi kliver ur bilearna och pratar lite. Då ser jag att han är helt lila på näsan så jag frågar "Vad har du gjort med ansiktet egentligen.. näsan är ju helt lila?" Varpå pappa inte fattar någonting.. "menar du inte fingrarna då, för kolla dom?" Då är han helt blålila hela fingrarna och förmodligen har han kliat sig på näsan så den också fått samma härliga färg. Till saken hör att pappa hade varit på sjukhuset och bland annat suttit i väntrummet i 20min utan att någon har sagt något.. haha

Jag frågade vad färgen kom ifrån och han sa att han hade haft en bläckpenna i bakfickan som gått sönder så jag sa åt han att vända sig så jag kunde kolla hur byxorna såg ut och mycket riktigt var det en stor bläckfläck även där.. "Men pappa, hur ser då bilen ut om du ser ut sådär?" säger jag.. Jo, även den hade fått 2 blåa sträck.

Herregud vilken sjuk otur han har haft alltså.. tur att han är hemma från jobbet idag och är förkyld annars skulle han troligtvis vara otursdrabbad hela dagen! Nu när jag åkte hem stog pappa med halva kroppen ute i regnet och resten inne i bilen gnuggandes med det ena kuckelimuckmedlet efter det andra (vi har alltså ljusbeige klädsel.. så ni kan ju tänka er) så jag hoppas han får till det, hehe..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback