byebye brownie, hello blondie

Min kusin kom hit igår efter jobbet och hjälpte mig att bli blondie.
Jag har velat fram och tillbaka i flera månader men jag har alltid varit för feg. Jag var lite smått panikslagen under hela processen och hon bara garva åt mig. Jag går vanligtvis ALLTID till frisören och får sånt här gjort. När vi hade sköljt ur allt så vart håret vääldigt mycket ljusare än vad jag/vi hade trott och det skiftade även mot gult på vissa partier.. Jag vågade mig inte på att ha utsläppt på kvällen så allt åkte hastigt och lustigt ihop till en liten knut på huvudet :p

Jag har fortfarande absolut inte vant mig.. De gula partierna börjar jag få ordning på nu efter att ha tvättat håret med silverschampo 3-4 gånger (mm, panik) nu får det se ut så här ett litet tag, vågar inte riskera att börja tappa allt hår, jag har redan så himla tunt hår. 

Jag har fortfarande relativt mörkt underhår men det får bli en annan process. Det ser till och med redan ut som att jag har en liten utväxt haha.. jaja, men man ska inte gråta över spilld mjölk. Cillen gjorde ett bra jobb i alla fall. Färgen fick sitta i hela verkningstiden så det var inte så mkt man kunde göra..

Emma såg inte ens att jag hade blivit blond. Jag blev VÄLDIGT förvånad. iof var jag väldigt blond under den tiden vi jobbade och umgicks som mest så det var antagligen av den anledning. Vi träffade däremot söta Anja och hennes kompis på bion igårkväll och hon såg direkt, trots min lilla toffs.. haha

ja, nu har jag förberett er alla i alla fall..  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback