Middag & bio med Emma

Gårdagen var hur bra som helst..
Klockan 6 skjutsade jag hem min kusin och strax efter plockade jag upp Emma.. Vi åkte ner till stan och hämtade ut våra biobiljetter till Sex and the city.. När biljetterna låg tryggt i plånboken promenerade vi ner mot stan och bestämde oss för att äta middag på Olearys. Vår favorit fanns på menyn (den finns nämligen inte på vintermenyn) alfredopasta med kycklingfilé och vitlöksbröd - SÅ GOTT!

Vi satt där och myste i kvällsolen och pratade hur mycket som helst. Det är så skönt med vänner som man verkligen kan vara sig själv med rakt igenom med. Jag och Emma ses mer sällan än vad vi egentligen skulle vilja men tiden räcker helt enkelt inte till. Ändå känns ingenting främmande och det blev inte en tyst minut..

När klockan blev 20.30 var det dags att bege sig upp till bion. Kön var enorm trots att det var mitt i veckan. En fullsmockad biosalong med bara fnissande tjejer. underbar stämmning, alla lika förväntansfulla..

Hur var filmen då?
HELT FANTASTSIK!! Jag som trodde mig veta hur den skulle sluta men icke.. Det var helt klart den bästa av alla avsnitt. jag har läst så många hyllningar till filmen. och jag har läst att det är både skratt och gråt. min första tanke var att "det är klart jag inte gråter, men skratta kommer jag säkert göra" puhh, trodde jag ja. jag var blöt i ögat ett antal gånger :')

Det var verkligen en toppen dag tillsammans med Emma..
Nu får de fan bli skärpning på oss, så här långt ska det inte gå mellan gångerna vi ses :)





Kommentarer
Postat av: Frida

Såg dig på bion igår, men du såg inte miiiig. :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
199128;4ff023bbddf2b32dffea2313 2008-06-26 23:20:28 -->