Tjejkväll alá Åhlens

Vi hade världens mysigaste tjejkväll på jobbet igår..
Efter att jag och malin hade stängt butiken väntade pizza inne i fikrummet *mumma* Vi åt, skrattade lite åt MT som delade med sig av en del kloka ord och tävlade i "vem-kan-bygga-ihop-julspel-snabbast" Jag och Magda blev stolta över vår 2a plats :)

När alla var mätta i magen fick vi gå in i hemliga rummet som söta Ella hade fixat och trixat med. Hon hade gjort så fint med biotherm handdukar, duschcreme och nagellack i alla möjliga färger som hon hade dukat upp på ett bord. Det första vi fick göra var att tvätta av oss allt smink. Det var första gången man fick se sina kollegor naturella och fina hih.. Efter det la vi alla ansiktsmasker och gjorde nagelbehandling från grunden med
nagelbandsremover, nagelbandscreme, underlack, nagellack och överlack. mitt nagellack som jag valde sitter fortfarande som berg! under och överlack är alldeles för underskattat..

När klockan var ca 22.15 började folk att röra sig hemmåt. Vi som stannade kvar gick ut i butik för att titta hur julfint vi fått och fick en smärre chock när vi skulle tillbaka in till fikarummet. Vi var utelåsta! vi var alltså utelåsta i vår egen butik och hade 30min på oss att ta oss ut innan det var för sent och larmet skulle ha gått haha.. Efter att inte se någon annan utväg på problemet fick vi ringa vår butikschef som fick slänga sig i bilen och komma och rädda sina tjejer.. han var jätteglad att se oss! eller? ;) haha..

Det var en jättemysig kväll och ett riktigt roligt initiativ. jag hoppas att vi kan ha fler och ännu fler tjejkvällar framöver!



  
  

Visst har vi väl himla fint i vårt varuhus!

Kommentarer
Postat av: Caroline Elisabeth

Vad mysigt med julen hehe :)

Kul att hitta på något med sina arbetskamrater också :D KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Kul att hitta på något med sina arbetskamrater också :D KRAM]]> 199128;4ff023d3ddf2b32dffea2663 2008-10-24 21:51:50 -->