"älskade låtsas-bäbis"

Just nu tittar jag på 4an och jag blir uppriktigt sagt livrädd..
Det handlar om vuxna människor som köper dockor. Sånna där dockor som är i det närmaste är identiska med riktiga barn. Jag tycker att det är jätte obehagligt. Är man frisk om man på rent allvar köper en docka som man i sin tur köper kläder till och skjutsar runt i barnvagn etc. Knappast! Jag hade freakat ut totalt om jag såg en vuxen människa plocka upp en sån här docka på stan och börjar gulla med henne/honom.

I min värld är det här allt annat än friskt gulligt.


Om programmet:
"Älskade låtsas-bäbis

Brittisk dokumentär från 2008. Här undersöker man varför kvinnor spenderar tusentals kronor på dockor som ser ut som riktiga bebisar. De älskar dem som om de vore deras riktiga barn och tar med dem på promenader, gosar med dem och till och med byter deras blöjor. I programmet medverkar bland andra dockmakaren Jamie, som har fyra egna barn, och nu uppfyller andra kvinnors drömmar genom att skapa "bebisar" efter kvinnornas önskemål. Kvinnorna består av allt från kvinnor vars barn är vuxna, mor- och farmödrar som bor långt ifrån sina barnbarn och kvinnor somväntat för länge på att skaffa egna barn."


Bebisen är en docka
Bild:
Alltombarn.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback