rotfyllning.. fyfan

tandläkarbesöket gick inge bra alls!! Jag gjorde ingenting den här gången men nästa gång vi ses står en rotfyllning på schemat. jag som är dödens rädd för tandläkaren varför händer sånt här mig? tanden jag har ont i har en rot som inte är okej och det är den som ger mig den här jävulska tandvärken som inte går att beskriva. fruktansvärd smärta.

Jag blev inte direkt lugnare när han sa: Ja, det vi skulle behöva göra är att öppna upp hela tanden, lägga i ngt som dödar alla bakterier och sen fylla upp den igen! lätt som en plätt lixom GAH! han är i alla fall världens bästa även fast jag bara har gått hos honom 2 gånger. han har mitt fulla förtroende så jag hoppas att han inte sviker.. han såg hur ledsen jag blev så när jag skulle gå därifrån sprang han ikapp mig med en lapp som han lämnade och sa: Här är mitt mobilnummer, ring om tandvärken inte släpper. jag går på semester nästa vecka men du kan ringa när du vill så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa dig.

För att slippa rotfyllningen för åtminstone en tid framöver har jag fått penicillin som jag ska äta nu i 10 dagar så nu får vi se om det blir bättre eller inte. idag är dag 2 på kuren! det kom ju så enormt olämpligt också nu när det är gatufesten och allt. skitledsen!

fan att det här skulle hända mig.. och nu av årets alla dagar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback