Update: Julgalan..

Godmorgon!
Sitter och går igenom lite kommentarer nu på morgonkvisten och ser att jag fått kommentarer från inlägget "aldrig mer julgalan" spännande.. Det är två tjejer som kommenterat (som tyvärr inte vill skriva ut namna el e-mail) men båda två jobbade på julgalan som jag kläckt ur mig både det ena och det andra om. Jag vill bara säga att jag förstår att ni hade det SKITJOBBIGT! Kaos är verkligen rätt ord. Jag pratade med flera stycken tjejer under kvällen och dom upplevde samma sak som er.. Inte nog med det, dom var inte ens 18år och då ska de i själva verket inte ens få servera alkohol..

Jag antar att arrangörerna tänkte: Billig arbetskraft! Tyvärr.. Att ni inte ens fick raster är ju ännu sämre! Man tycker inte heller att dom kan kräva att ni ska prestera 100% utan rast och vila..

Jamen hörrni tjejer, vi är överrens.. Bojkotta julgalan hädanefter!
Kram


Kommentarer
Postat av: Linus Berg

"Inte nog med det, dom var inte ens 18år och då ska de i själva verket inte ens få servera alkohol.."

Vill bara flika in och säga att det du säger där inte stämmer. Det finns ingen lag i Sverige som förbjuder folk under 18 att servera alkohol. Jobbar själv i bar på somrarna, så jag vet. Har fått ett antal sådana påståenden! Det är inget illa menat, ville bara säga som det var :) Ha det bra!

Postat av: Kate

Vem som helst i Sverige får servera alkohol när det gäller ålder, däremot får vem som helst inte betala för det.
Löjlig lag men så är det.
Jag föreslår som Norge, man måste vara 20 för att få dricka alkohol över 22% och det serveras endast 4cl åt gången. Då slipper man de som är värst, dvs de som skall bråka och ändå inte har råd att dricka.
Btw..sådana tillställningar är aldrig kul att jobba på.
Hoppas att du hade kul som gäst! =)

2007-11-28 @ 17:04:33
URL: http://ulovekate.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Vill bara flika in och säga att det du säger där inte stämmer. Det finns ingen lag i Sverige som förbjuder folk under 18 att servera alkohol. Jobbar själv i bar på somrarna, så jag vet. Har fått ett antal sådana påståenden! Det är inget illa menat, ville bara säga som det var :) Ha det bra!]]> 199128;4ff02364ddf2b32dffea19a1 2007-11-26 20:40:24 <![CDATA[Update: Julgalan..]]> /2007/november/update-julgalan.html http://ulovekate.blogspot.com
Löjlig lag men så är det.
Jag föreslår som Norge, man måste vara 20 för att få dricka alkohol över 22% och det serveras endast 4cl åt gången. Då slipper man de som är värst, dvs de som skall bråka och ändå inte har råd att dricka.
Btw..sådana tillställningar är aldrig kul att jobba på.
Hoppas att du hade kul som gäst! =)]]>
199128;4ff02364ddf2b32dffea19a1 2007-11-28 17:04:33
-->