Crazy torsdag

Sisådär 4.5 timme senare har mina gäster (farmor, mamma & pappa) nu lämnat mig. Det har varit allt bra mysigt att ha dom här. Vi har fikat äppelpaj med vaniljsås som farmor bakat och jag bjöd på te och kaffe till den som ville ha det. Vi har kikat på tv och pappa har agerat Ernst och hjälpt mig att sätta upp en grej på väggen. Jag kan inte sätta ord på vad det är för något men vi kan väl kalla det hylla för enkelhetens skull. Jag tror att vi ska ha antingen mössor, halsdukar och vantar etc. eller reklam och post där. Vi får se vad vi behagar, min kära får bestämma när han kommer hem imorgonkväll..

Hos min käre far sitter det inte fast, han är inte bangen för nått.. En riktig Fifflar-Nisse är vad han är! Av nån anledning skulle han surfa runt på internet och hamnar på blocket och ropar:
 
"Kimman, jag hittat en bänkdiskmaskin.. en sån skulle ni väl haft?"
"Mm, visst.. vore bra" ..Fortsätter att kika på tv
Pappa tar upp telefonen och ringer..
"Aah, tjena.. Har du en bänkdiskmaskin till salu? Jag skulle vilja köpa den av dig. Ser att du bor i närheten, skulle man kunna få komma och kolla på den eller?" Klockan är nu 20.45 Min pappa i ett nötskal. Inte bangen för nånting!

Sagt och gjort. vi tog pärlan, jag och pappa, och åkte iväg.. Kikade på den och gjorde lite buissnes.

ÄLSKLING, FATTAR DU! VI BEHÖVER INTE LÄNGRE KÖRA STEN SAX OCH PÅSE OM DISKEN! VI HAR EN DISKMASKIN FRÅN OCH MED MÅNDAG!

Det roliga var att paret som sålde den diskade när vi kom men dom avbröt hela skiten och visade hur allt fungerade osv. Efter lite prat visade det sig att de skulle sälja den på grund av flytt och att deras lägenhet redan hade en inbyggd diskmaskin. Vi frågade vart de skulle flytta och det visade sig att deras nya hem skulle bli dörr-i-dörr med farmor. dvs 3 hus upp.. hahaha, sjukt liten värld vi lever i!

Slutet gott, allting gott!
Tack för sällskap och en otroligt mysig kväll kära päron och farmor på ett hörn ♥

Kommentarer
Postat av: Frida

Skönt med diskmaskin, skulle inte sitta fel :P

Postat av: Maria

åh jag saknar min farmor!

2007-10-18 @ 22:50:49
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Fröken Sverige

Grattis till diskmaskinen! Skulle själv göra nästan vad som helst för att ha en ibland :-) KRam Lina

2007-10-18 @ 23:38:42
URL: http://nyafrokensverige.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
199128;4ff02343ddf2b32dffea165b 2007-10-18 22:49:55 <![CDATA[Crazy torsdag]]> /2007/october/crazy-torsdag.html http://fashionstars.blogg.se
199128;4ff02343ddf2b32dffea165b 2007-10-18 22:50:49
<![CDATA[Crazy torsdag]]> /2007/october/crazy-torsdag.html http://nyafrokensverige.blogg.se
199128;4ff02343ddf2b32dffea165b 2007-10-18 23:38:42
-->