Middag och ett sorgligt farväl

Det som inte dödar, det härdar! är det så uttrycket säger?

Jag slutade klockan barnet idag. dagen swishade förbi och jag fick poa på med alla nya kläder och acc. hela dagen på lager, så uppskattat från min sida. när klockan tickat sig fram till 5 var det min tur att säga Tack och hej! Jag ringde Ida, surra lite om allt mellan himmel och jord och vi ska snart ha en dejt. den har ju blivit inställd två gånger så tredje gången gillt litar vi på..

När jag kom hem satte jag och N på oss kockmössorna (inte i ordets rätta bemärkelse kanske..) och satte igång med middagen. Vi gjorde en DÖGOD tacotårta, recept ala' Malin. det tackar man för! :) mamma och pappa blev helt extas, "det godaste dom någonsin ätit" hahaha föräldrasyndromet nivet! Jag får i alla fall med mig en rejäl bit till matlåda imorgon. Kan behövas, en lång dag väntar med inventering och grejer.

sent ikväll ringer Marie och hör om jag ska med bort till Tanya som lämnar mig i tre år för Barcelona och studier med inriktning på Mode. Sorgen är STOR! hon är den vän som alltid kommer ligga mig varmast om hjärtat. det finns ingen som är ens i närheten av henne. Ett orginal! Många skratt en tår givetvis och ett förevigande i form av kort med Samir (T's pappa) som fotograf! "Åååååhh Kimsol, hello!! i must have a picture, is it OK?" sötnos..

En sak är säker, Jag ska till Barcelona.. inget snack om saken!



1. Dukat middagsbord
2. Tacotårtan *slurrp*
3. "Shane" Tanya roomie som hon släpat hem från Norge, hahaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback