hem ljuva hem

Nu har jag kurat ihop mig i soffan hemma hos mamma och pappa. gissa om jag blir väl omhändertagen. det finns bara ett rätt svar! vi har ätit god middag tillsammans och nu sitter vi och väntar på idol.

Jag har precis suttit och lusläst en blogg av en vän till mamma. hon har nyligen genomgått en njurtransplantation och i bloggen skriver hon bl.a om det men även om hennes döttrar och livet i allmänhet. hon har alltid varit konstnärlig på alla vis men det här. det slår det mesta! hon skriver fantastiskt bra med sina målande beskrivningar.

Slut ögonen och luta dig tillbaka. Känn hur en frisk höstvind möter din hud och rufsar runt i ditt hår. Dra in ett djupt andetag och upplev doften av den insomnande växtlighetens syra, som ett ungt, torrt, vitt vin. Lyssna till ljuden. Den torra vassen som rasslar, sparvarna som tjattrar under sitt flyttmöte i den högsta häggen, några spridda hammarslag, en hund som skäller långt bort och ännu längre bort ljudet av dov trafik.

Från det ena till det andra. pappa fått en noja på youtube så vi har suttit bänkade i soffan och garvat åt alla möjliga klipp. jag trivs såå här i mitt stora hus. det kommer att kännas konstigt att åka hem senare ikväll och sova och inte bara gå upp till mitt forna rum. det håller sakta men säkert på att bli ett bibliotek i mitt gamla rum vilket nog kan passa sig väldigt bra. jag har varit hemma så lite sen jag flyttade så det känns lite vemodigt. jag kommer hälsa på mer från och med nu. jag behöver dom mer än jag tror.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback