Tiden

Jag är enbart vaken för att jag av tjurighet ställde klockan..
Oavsett om jag inte ska göra något nyttigt av dagarna jag är ledig på så ställer jag alltid klockan till morgonen därpå. Jag tror att det är litegrann av skräck att jag ska behöva vara trött morgonen därpå då jag faktiskt måste vakna på kommando. Jag är en sån där jobbig person när det gäller tid, helt wacko.

1. Jag kan absolut inte komma för sent.. I alla fall inte när det gäller jobbet eller
liknanade viktiga saker.
2. Jag kan ställa klockan på 9.00 en ledig dag bara för att få tro att det gör mig extra trött kvällen. Varför? jo för att kunna somna så jag kan vakna tidigt dagen därpå när jag måste.. Jag hävdar själv att jag har ganska svårt att somna på kvällarna medans N hävdar motsatsen.. Och ja, han somnar nog oftast sist trots allt..
3. Jag har nästan aldrig klocka själv men jag tycker väldigt mycket om att fråga andra "du, hur mycket är klockan?" (jätteirriterande)

Så nu ligger jag här i sängen med laptopen i knät och jar planerat att inte göra någonting vettigt alls förrän jag början klockan 16.00 i eftermiddag. (välkommen tillbaka Elenore! Och Sara, dig kommer jag sakna massvis men jag har inte förstått att du har försvunnit ännu) En liten parantes bara..

Kanske ska ringa papi och höra om han vill äta thai med mig idag, det skulle sitta finfint i kistan :)

Kommentarer
Postat av: ceciliahjelm

ja, det där stämmer verkligen, jag får ofta höra :D vad är klockan! :D hahahaha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
199128;4ff023c4ddf2b32dffea2439 2008-08-04 10:53:43 -->