Jag är ett fjasko!

Vilken jävla start på dagen då.. (Alla skadeglada, ta er tid att läsa detta)
Vad händer? Jo. Kliver upp klockan 10.00 för att skjutsa N till jobbet, allt är hittills frid och fröjd! När jag droppat av honom bestämmer jag mig för att åka till ica maxi - sagt och gjort. Strosar på där för mig själv. Att tillägga är väl att jag är ett stort fan av nya ica maxi. Lite som en dold hobby skulle man väl nästan kunna säga haha..

I vilket fall så fyller jag min lilla korg. Styr färdriktningen mot kassan, packar upp alla grejerna på bandet och tar upp plånboken. GRATTIS! Jag är dagens idiot. Har jag något körkort? Nej! Har jag något bankomat kort? NEJ! Jag blir lite illa till mods och berättar läget (kö bakom naturligtvis) Tjejen i kassan är i alla fall snäll och låter mig ställa alla grejer bakom kassan.

Det är inte slut här..

Rotar i fickan efter mobiltelefonen, SOM LIGGER KVAR FINT BREDVID SÄNGEN! Just my luck.. Jag går fram till informationsflickan och berättar läget och ber snällt att få låna telefonen. Som tur var fick jag det så jag kunde ringa N som jobbar på Media Markt (nära ica maxi för
icke-sundsvallsbor)

Men inte heller det här går ju smärtfritt eftersom han har så dålig mottagning att jag inte hör ett ord. Och inte visste jag om han hörde mig heller. Dom hade dessutom inte öppnat butiken så jag kunde inte bara stappla in i min skitiga tröja och fula mjukisbyxor (kanske lika bra så han slipper skämmas hahaha..) i vilket fall bokstaverar jag tydligt "Jag har ingenting. möt mig på parkeringen och ta med ditt bankomatkort" Det börjar mer och mer låta som en genomtänkt kupp det här. Men så var inte fallet efter som jag alltid har ansett att det här är det mest pinsamma som kan hända.

I vilket fall kommer räddaren i nöden ut på parkeringen med bankomatkort och en frågande blick. Jag åker tillbaka till ica maxi som vid det här laget har ännu längre kö som jag får passera för att hamna på första placering, betala min varoro och snabbt gå ut med mina kassar.

Jag kanske inte borde gå utanför dörren mer idag.
Jag har skämt ut mig tillräckligt.. hahahaha

Kommentarer
Postat av: Ahrén

Hahaha, å förlåt men jag kunde inte låta bli att skratta.
Det där är nämligen nått som skulle kunda hända mig!

Postat av: Kate

Usch..been there, done that!
Så jäkla pinigt! :(

2008-02-10 @ 12:34:08
URL: http://ulovekate.blogspot.com
Postat av: Camilla

åh, jobbigt det måste varit att ha glömt allt. :(

2008-02-10 @ 12:41:27
URL: http://theonlymee.blogg.se
Postat av: Anton

Skulle blivit skönt jobbigt om polisen komit.

"-nej alltså jag lovar, jag HAR faktiskt körkort, men jag har glömt det hemma vid min säng"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Det där är nämligen nått som skulle kunda hända mig!]]> 199128;4ff02391ddf2b32dffea1da9 2008-02-10 11:20:10 <![CDATA[Jag är ett fjasko!]]> /2008/february/jag-ar-ett-fjasko.html http://ulovekate.blogspot.com
Så jäkla pinigt! :(]]>
199128;4ff02391ddf2b32dffea1da9 2008-02-10 12:34:08
<![CDATA[Jag är ett fjasko!]]> /2008/february/jag-ar-ett-fjasko.html http://theonlymee.blogg.se
199128;4ff02391ddf2b32dffea1da9 2008-02-10 12:41:27
<![CDATA[Jag är ett fjasko!]]> /2008/february/jag-ar-ett-fjasko.html http://hs.facebook.com/profile.php?id=743378324

"-nej alltså jag lovar, jag HAR faktiskt körkort, men jag har glömt det hemma vid min säng"]]>
199128;4ff02391ddf2b32dffea1da9 2008-02-13 00:01:00
-->