Också var det de här med julen!

Alla julpyntar här och var och här och där.. Vi har inte ens börjat!
Jag tänker inte känna någon större panik innan första advent heller för den delen. jag undrar nog mest bara vart gränsen går och vart min julkänsla har tagit vägen. Helst vill jag inte ens pynta :S och det har aldrig hänt förr gott folk! Jag tror inte ens att vi kommer att ha någon julgran. Till största del för att vi inte kommer att fira julen här hemma och det är just då det är som viktigtast. Alla andra kommer att ha julgran så då kan vi bara åka och hälsa på någon med julgran om vi känner att vi behöver andas lite tallbarr.. (jag låter så bitter)

Också kommer vi till ljusstakarna. jag vill inte ha någon
gammal hederliga röd ljusstaken med krusidullet överallt. Det passar sig inte i vårt annars ganska "sterila" hem. Jag vill hällre ha något orginellt men jag hittar inget som riktigt faller mig i smaken. Kanske blir det bara våra röda julstjärnor som får så lov att hängs upp med kärlek. Då kan vi tända ett litet värmeljus där om kvällarna och se världen utanför i juligt rött.

..Mer då, måste varje gardin och duk vara röd för att man ska få godkänt?
Nu ska jag in på ikeas hemsida för mer julefrid och inspiration.. För jag är faktiskt inte bitter!

BTW vart kan jag hitta fin tofflor till svärmor måntro? Tips tack..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback