I samarbete med makeupcosmetics.se

Mineraler, den nya heta makeupen..
Alla pratar om det och alla makeupmärken vill ha det - mineralmakeupen är här för att stanna. Jag är helt övertygad. Jag har fått möjlighet att prova både ögonskuggor och rouge från
makeupcosmetics.se och det har varit väldigt roligt.. Ögonskuggorna har så mycket lyster att det är helt otroligt. Ett drag med applikatorn räcker gott och väl.


Här nedan är färgerna och namnen på ögonskuggorna som jag fick. Helt fantastiska och roligt nog färger som jag mycket väl skulle kunna ha valt helt själv. Jag lyckades tyvärr inte få något bra ljus när jag hade ögonskuggorna på mig men jag ska på bästa sätt förklara dom i alla fall.. Alla skuggorna här nedan är av 100% naturliga mineraler enligt hemsidan och eftersom skuggorna är högpigmenterade kommer dessa att räcka en evighet. Man behöver så otroligt lite varje gång, tro mig! 

Men det var inte bara ögonskuggor jag fick, utan även ett mineralrouge som sagt. Också det föll mig helt i smaken. Tidigare har jag bloggat om Loreals mineralrouge som jag varit nöjd med. Det är jag fortfarande men den här är minst lika bra men med ett mycket lägre pris vilket man inte tackar nej till ;) Sidan generellt har kanonbra priser och frakten ligger bara på 19kr oavsett hur mycket du beställer.

Rouget ligger i en burk som rymmet 20g och ögonskuggorna rymmer 5g. Det låter som små mängder men tro mig, mer behövs knappast. Rouget heter Cassie och ger (precis som jag gillar) en svag rosa nyans till kinderna. Cassie kostar bara 89kr vilket är en löjligt liten summa om man jämför med många andra märken. Just nu finns det dessutom mycket i webshopen som är på extrapris så skynda att fynda! Du hittar fina julerbjudanden till förmånliga priser och många andra bra erbjudanden som åtminstone lockar mig!











Känner du dig osäker på vilken färg du ska välja?
Den detaljen har dom också tänkt på. Det är inte alltid lätt att veta vilken nyans man ska ha eller vilket färg som klär en bäst. Därför finns möjligeten att beställa hem tester. Eller varför inte beställa hem EN ögonskugga och få TOLV prover för bara 99kr. Galna priser, superbra produkter..

Betyg: 9/10
Motivering: En lätt utformad sida med bra priser. Burkarna känns kanske inte så värst exklusiva men innehållet är det som räknas och av det jag har fått möjlighet att prova är jag jättenöjd. En liten nackdel för mig personligen är att jag inte hade någon riktig kakiborste att applicer rouget med men det gick att få till fint i alla fall.. Att tänka på när man använder lösögonskuggor överlag är att alltid applicera en primer innan för ett mer hållbart resultat..



TACK
www.makeupcosmetics.se

Kommentarer
Postat av: Jen

Jaha okej! Attans då. JAg har brukat använt den här max factor masterpiece max. den med rosa borste. Den är verkligen super bra, men de senaste månaderna har jag använt någon annan, de är nån typ utan massa metaller i, eller va de va. Den är också jätte bra. Men jag har sett reklam för den här nya jätte borste maskaran, och tänkte prova den, å den verkar jätte bra.

Postat av: Jen

Älskar miniral puder, de är så bra!

2008-11-14 @ 16:30:08
URL: http://jenkanz.blogg.se/
Postat av: Jen

Jaha okej! :) Jag använder i.d. bare minerals, bare escentuals, haha, jag tror de heter typ så :P Men mitt har just tagit slut, och min plånbok har påminnt mig om att jag inte har råd att köpa nytt på ett tag XD Får väl önska i julklapp eller nått. miniral foundation tycker jag är riktigt bra. Gillar inte sån här vanlig, det känns som man lägger en hel mask över ansiktet.

2008-11-14 @ 16:49:44
URL: http://jenkanz.blogg.se/
Postat av: Jen

ja jag kanske ska göra det. :) Den va ju inte så dyr heller. de lä väl inte va så dyrt me frakt på lite puder heller va? :P

2008-11-14 @ 17:00:59
URL: http://jenkanz.blogg.se/
Postat av: Caroline Elisabeth

Sv: Jag hade vänner som dansade, så jag hängde la bara med en sväng hehe. Finns en liten "knapp" i min sidokolumn. Ta en titt om du vill läsa mer hehe :) Men jag håller på än, fastnade :D KramKram



Mineralfoundation är något som jag funderar starkt på!

2008-11-14 @ 19:01:59
URL: http://www.metrobloggen.se/carrobarros
Postat av: Caroline Elisabeth

Sv: Nej det skulle vara kul att testa! :)



Ja den har la vart okej, inte som jag tänkt men okej ändå hehe. Hur har din kväll vart? KramKram

2008-11-14 @ 20:20:28
URL: http://www.metrobloggen.se/carrobarros

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
199128;4ff023d8ddf2b32dffea2713 2008-11-14 16:29:04 <![CDATA[I samarbete med makeupcosmetics.se]]> /2008/november/utkast-mineraler-den.html http://jenkanz.blogg.se/
199128;4ff023d8ddf2b32dffea2713 2008-11-14 16:30:08
<![CDATA[I samarbete med makeupcosmetics.se]]> /2008/november/utkast-mineraler-den.html http://jenkanz.blogg.se/
199128;4ff023d8ddf2b32dffea2713 2008-11-14 16:49:44
<![CDATA[I samarbete med makeupcosmetics.se]]> /2008/november/utkast-mineraler-den.html http://jenkanz.blogg.se/
199128;4ff023d8ddf2b32dffea2713 2008-11-14 17:00:59
<![CDATA[I samarbete med makeupcosmetics.se]]> /2008/november/utkast-mineraler-den.html http://www.metrobloggen.se/carrobarros



Mineralfoundation är något som jag funderar starkt på!]]>
199128;4ff023d8ddf2b32dffea2713 2008-11-14 19:01:59
<![CDATA[I samarbete med makeupcosmetics.se]]> /2008/november/utkast-mineraler-den.html http://www.metrobloggen.se/carrobarros



Ja den har la vart okej, inte som jag tänkt men okej ändå hehe. Hur har din kväll vart? KramKram]]>
199128;4ff023d8ddf2b32dffea2713 2008-11-14 20:20:28
-->