Mobiltelefon + strålning = vad tror ni?

Det var en ren skräll att jag faktiskt vaknade nu imorse!
Tydligen hade alarmet snoosat två gånger utan att jag hade blekaste aning om det. Och när klockan ringer för tredje gången ligger mobilen under min kudde (ja mamma.. man ska inte sova med mobilen. strålning bla bla..) så det lät hyffsar högt.. Jag vaknade med ett hopp!

..Men jag tror att mamma har rätt.. Jag tror att strålningen från mobiltelefoner är mycket mycket farligare än vi tror. Jag kan till och med få huvudvärk om jag har suttit och pratat länge hur klyschigt det än låter. har aldrig ni erfarat det? Inte nog med att man pratar i den varje dag, så bär man med sig den varje ledig stund och jag min dumme fan har alltid haft den liggandes på madrassen några centimeter från huvudet när jag sovit i, jag vet inte hur mång år..

Nu försöker jag göra en förändring. Numer sover jag i sängen och mobilen på golvet (lite längre avstånd iaf) och jag föröker att prata mer i handsfree än jag gjort tidigare.

Jag tror att man kommer kunna se ettt tydligt täcken på vår generation när vi blir äldre att vi pratat mycket i mobiltelefon och allt vad det innebär. Vad tror ni?

Länk



Kommentarer
Postat av: Ströbaek

Är helt övertygad att vi om 40 år kommer se tillbaka på den här tiden som väldigt depraverad. Vi kommer inte förstå varför vi tillät barn prata i mobil.



Sedan är frågan om de kan göra så mycket mindre telefoner nu... med tanke på att avståndet mellan mun och öra är det samma (mindre telefoner skulle förutsätta att vi började mutera och munnen flyttade högre upp på vänster kind... Konstigt det skulle bli när man skulle hångla - ha munnen på sidan liksom)



http://strobaeksblogg.se

2008-10-08 @ 08:59:24
URL: http://strobaeksblogg.se
Postat av: Hanna

Gosan, du e bara fö söt! Ja håller faktiskt me dej när d gäller strålningen.. Ja har strävat o strävat me handsfreen! men av nån psykisk anledning vill d bara inte funka för mej... ?... Missljud och d ena me d tredje =/

Man behöver faktiskt inte va nån typisk businesswoman för att använda hf! -Vi e ju bara rädda för cancer... OFTA använder ja uttrycket -Näe, nu måste ja sluta..ja får cancer i huvve. (från filmen "Hans och Hennes) ..grymt uttryck, lr hur? ;) ta gärna efter d, om du vill gosan =)

Lurar lite på att skaffa en bluetooth-handsfree istället..hört att d ska va litt bedre..Va tror du sötis?



Ses på jobbet SNART hoppas ja! pöss pöss sålänge

2008-10-08 @ 23:07:09
Postat av: Kim

Svar till Hanna: Åhhhh, Hej hanna min lilla älskling :) Vad roligt att du hittat hit. eller det kanske du gjort för länge sen? ;) Ännu roligare att du faktiskt kommenterar hih. det värmer ju i det lilla flickehjärtat.. '



BRA ATT DU FÖRSTÅR MIG PÅ CANCERFRONTEN haha..

Vi ses imorgon gullegos..

2008-10-08 @ 23:15:06
URL: http://giirlylicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback



Sedan är frågan om de kan göra så mycket mindre telefoner nu... med tanke på att avståndet mellan mun och öra är det samma (mindre telefoner skulle förutsätta att vi började mutera och munnen flyttade högre upp på vänster kind... Konstigt det skulle bli när man skulle hångla - ha munnen på sidan liksom)



http://strobaeksblogg.se]]> 199128;4ff023cfddf2b32dffea25b7 2008-10-08 08:59:24 <![CDATA[Mobiltelefon + strålning = vad tror ni?]]> /2008/october/mobiltelefon-stralning-vad-tror-ni.html

Man behöver faktiskt inte va nån typisk businesswoman för att använda hf! -Vi e ju bara rädda för cancer... OFTA använder ja uttrycket -Näe, nu måste ja sluta..ja får cancer i huvve. (från filmen "Hans och Hennes) ..grymt uttryck, lr hur? ;) ta gärna efter d, om du vill gosan =)

Lurar lite på att skaffa en bluetooth-handsfree istället..hört att d ska va litt bedre..Va tror du sötis?



Ses på jobbet SNART hoppas ja! pöss pöss sålänge

]]>
199128;4ff023cfddf2b32dffea25b7 2008-10-08 23:07:09
<![CDATA[Mobiltelefon + strålning = vad tror ni?]]> /2008/october/mobiltelefon-stralning-vad-tror-ni.html http://giirlylicious.se



BRA ATT DU FÖRSTÅR MIG PÅ CANCERFRONTEN haha..

Vi ses imorgon gullegos..]]>
199128;4ff023cfddf2b32dffea25b7 2008-10-08 23:15:06
-->