Vägen till rakt hår..

Jag är en liten krullis.. Inte i god bemärkelse!
Jag tycker att det är jättesnyggt med ett lockigt hår. Men mitt hår är inte lockigt..
Och jag tycker at det är jättesnyggt med rakt hår också. Men mitt hår är inte rakt heller..

Jag har lite problem på hårfronten som ni hör.
Det vill lixom krulla sig i underhåret för att uttrycka mig så att alla förstår.. Är det regnigt eller fuktigt ute, ja då kan ni själva lista ut hur jag ser ut. Lite pudelaktig!

Jag duschar alltid på morgonen för när jag sover är jag som en proppeller och mitt hår står åt alla håll när jag vaknar. Min vanliga procedur ser precis likadan ut varje gång. Jag duschar, lindar in håret i turban och strosar runt en stund. När håret har fått självtorka litegrann applicerar jag PHC Colour Styling och jag älskar den. Det är räddning för mitt hår i ärlighetens namn. Förr stog jag alltid och slet med plattången, nu är den nerstoppad i byrolådan där den ligger i tryggt förvar. Jag behöver den inte längre.

PHC Colour Styling är en skyddande creme för färgat håt  som dessutom hjälper till att göra håret rakt. Eftersom jag har självfall behöver jag en creme. Spray hjälper inte på samma sätt på mitt hår. men det värsta med alla dessa cremer brukar vara att det tynger ner håret och istället för att känna sig snygg så känner man sig som en slickad katt (någon som känner igen sig?) Men den här produkte från PHC tynger inte ner håret, inte det minsta.

När jag har applicerat cremen i hela håret, är det dags att föna. Håret känns välmående och jag är glad att jag inte behöver slita mer med min plattång, den kan gott ligga och vänta i lådan ett tag till..

  

Jag brukar avsluta min lilla procedur med att applicera Björn Axéns Repair Serum i topparna och i överhåret om det är lite frissigt..  Sen är jag redo att rädda världen ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

typ ganska exakt samma som jag ^^

Postat av: N

Jag har precis likadant.. plattar håret varje dag, nästan. Men om det är lite fuktigt ute så börjar det locka ihop sig nästan direkt. Gillar mina lockar jättemycket ibland, o folk tycker inte jag ska klaga på mitt fina hår. Men det är ofta dom som har rakt hår som säger det, så det är lite svårt att förklara hur jobbigt det är att när man har stått o fixat håret ett bra tag, så går man ut så blir det lockigt nästan direkt xD haha. Hur mycket kostar den där hårcremen?

2008-10-13 @ 16:37:15
URL: http://ninaronnn.blogg.se/
Postat av: Caroline

åh ska minsann ta och testa PHC nu, är trött på min plattång - trots att jag inte kan leva utan den.

2008-10-13 @ 19:28:31
URL: http://carolinenordens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
199128;4ff023d1ddf2b32dffea25ff 2008-10-13 12:38:02 <![CDATA[Vägen till rakt hår..]]> /2008/october/vagen-till-rakt-har.html http://ninaronnn.blogg.se/
199128;4ff023d1ddf2b32dffea25ff 2008-10-13 16:37:15
<![CDATA[Vägen till rakt hår..]]> /2008/october/vagen-till-rakt-har.html http://carolinenordens.blogg.se/
199128;4ff023d1ddf2b32dffea25ff 2008-10-13 19:28:31
-->