Välkommen 2009

Nytt år nya möjligheter!
Den här gången utan ett 10-tal nyårslöften som är till för att brytas.

Precis som jag trodde blev jag sjuk redan min första lediga dag men det har inte fått stoppa mig. Mamma hade köpt en hel kasse förstärkning i form av alla medecin man kan tänka sig och lilla pappa hade köpt medecin mot min hosta. Med alla piller packade och lite mer därtill åkte vi upp till stugan på nyårsaftonskvällen. Några timmar senare, vid ca 23.30 tog vi skotrarna till skidbacken där vi såg alla fina fyverkerier, där ibland våra egna, och skålade i champagne vid 12-slaget. Himla mysigt!

För att sumera fjällenvistelsen kan man väl säga att det ar blivit mycket skoteråkning och långa sovmornar. vi har haft film-maraton fram till 2-3 tiden på nätterna och inte klivit upp förrän 11-12 så himla sköönt.

I förrgår, snöade det mellan 50cm och 70cm. Helt galet! Och eftersom det inte fanns så mycket att göra då åkte jag, mamma och N till dollarstore i Svenstavik och kikade läget. köpte alldeles för mycket godis och faktiskt ett par julgardiner på rea (ska man erkänna sånt?) hahaha.. när vi kom hem fortsatte det att snöa och snöa och snöa.

Igår var vi ute och lekte i snön alla 4 och skottade så att det gick att komma fram. N hoppade upp på taket och gjorde lite nytta också vilket uppskattades. På kvällen tog pappa, jag och N en skotertur i det kritvita landskapet och frosten bet sig fast i kinderna. Fantastiskt!

..ända tills vi körde fast!
För en sekund trängde sig paniken på men med två händiga män gick det väldigt bra trots allt. En upplevelse rikare! När vi kom hem väntade varm choklad och en massa gotta som mamma dukat upp. Vi spelar Buzz i närmare 3h och hade världens bästa kväll..

Jag behövde den här fjällresan och jag längtar redan till vi kan åka upp nästa gång.

Kommentarer
Postat av: dückhan

vad mysigt det låter! :)

2009-01-04 @ 19:48:57
Postat av: ceciliahjelm

ÅHHH JAG KÄNNER VERKLIGEN ATT JAG SKULLE VILJA VARA MED OM SAMMA SAK. DET ÄR VÄL INTE SÅ LÅNGT IFRÅN EN VERKLIGHET! VI MÅSTE ÅKA UPP! FJÄLLERNA HERE VI COMES!!! OCH DU KURRAN, JAG KAN TA EN LUFTMADRASS IFALL DE SKULLE KRISA ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
199128;4ff023dfddf2b32dffea27e3 2009-01-04 19:48:57 <![CDATA[Välkommen 2009]]> /2009/january/valkommen-2009.html http://ceciliahjelm.blogg.se/
199128;4ff023dfddf2b32dffea27e3 2009-01-04 23:49:02
-->