blixtar och dunder.. magiska under lalaaaa

Ikea har blivit mitt andra hem. jag har varit där varje dag i 4 el 5 dagar. än har jag inte lessnat! jag får sån inspiration när jag strosar omkring där. hittills är alla mina möbler därifrån förutom köksstolarna (Jysk) och soffan (boom). Jag ska knäppa kort i lägenheten nästa vecka så att den blir invigd för allmänheten.

Igår åkte jag till Ikea med familjen. köpte spotlights till köket, ett litet serveringsbord på hjul, ett vardagsrumsbord och en tvbänk i Ek. Det är inte så mycket som fattas nu och det känns pirrigt. så här nära har jag aldrig varit att flytta hemifrån. jag ska gå ner dit lite senare och bygga ihop lite möbler och bara njuta. Jag letar för fullt efter en "välkommen" skylt som jag kan sätta på ytterdörren. jag tycker det ser så hemtrevligt ut men jag hittar ingen som riktigt passar min stil.

Igårkväll efter att vi bökat in alla möbler ringde Elin och fråga om jag hade lust att komma över till henne i haga. hon är kattvakt till lillekatt och lukas hemma hos hennes moster. det var inget att tveka om, självklart ville jag spendera kvällen med bellie.. vi hade jättemysigt som vanligt! hennes moster & man äger ett bageri som ligger i samma hus så gissa om jag blev bjuden på gosaker!!!!!!!!!!!!!!!!!! jättegoda smörgåsar med skinka och leverpastej och en good efterrättsbulle.. smask! man är ju inte liten i maten precis haha. efter sex and the city åkte jag hem, nöjd över att ha hatf en toppen dag.

det blev inte mycket sömn förrän jag vaknade med ett ryck klockan 04.00 det lät helt ärligt som om alla fönster i hela huset skulle gå sönder. det var åska utan dess like, det lät mer som jordens undergång eller en sjuhelvetes jordbävning. jätte obehagligt. typiskt att det skulle hända ända natten på 6 dagar som jag inte sover tillsammans med niklas. en sekund senare skickade jag i allafall sms till Elin och hon hade också hört åskan..

huga. nu är de ingen åska bara orkan! jag tänker inte gå ut och riskera att blåsa bort.

blixt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback