söta ulla och spontana besök

Roliga sammanträffande är alltid roligt. igår när jag och mamma var ute i birsta och köpte en tavla och diverse grejer till mig träffade vi Ulla. Tanten (67 balobas, sprallig som 30) som har bott i min lägenhet före mig. vi gick fram och pratade och gud vad glad hon blev att se mig. hon behandlar mig som om jag vore ett barnbarn och presenterar mig för alla hon är i närheten av! såsöt.

Hon välkomnade mig hem på visit hos henne i hennes nya lägenhet i timrå om jag någongång skulle ha vägarna förbi och jag bjöd hem henne för att se hur hennes gamla hem förvandlats till mitt. vi har ju gjort en totalrenovering, ingenting serut som det gjorde från början förutom planlösningen. alla väggar har andra färger och det är nytt golv och självklart annorlunda möblerat.

.. och idag, vad tror ni händer efter vårt bankbesök. Jo, ingen mindre än Ulla herself står på parkeringen och är på väg in i sin bil när hon får syn på oss. hon hade precis varit upp pch plingat på min dörr. det var ett sånt roligt sammanträffande att vi kom hem i samma sakund så att vi inte missade varandra. Hon presenterade mig för grannarna så nu har jag ett ansikte på både dom över, och under mig. hon följde med mig upp och tappade hakan när hon klev innanför dörren. hon tyckte att jag hade fått det jättefint och det märktes att hon blev lite notalgisk. det fanns vissa bekvämligheter i min lägenhet som hon hade önskat att hon kunde tagit med sig.

Det var ett roligt besök även fast det blev kortvarigt!
jag älskar mitt nya hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback