Fördomar

Fördomsfulla svenskar.
Mina grannar är världens trevligaste. Det är en man och en kvinna, barnen är sen länge utflugna. De har utländskt ursprung båda två. Kvinnan är troligtvis strax över 40 och mannen lite över 50 skulle jag tippa. Mannen är den som jag fått bäst kontakt med, han är verkligen frammåt och älskar att prata. Kvinnan å andra sidan är alltid söt och ler men hon har aldrig sagt vidare mycket.. Jag har trott att det beror på att hon inte kan prata svenska.

Hur som haver har de kommit in på Zara flera gånger när jag jobbade där, och då pratade jag för första gången med kvinnan. Hennes svenska var lite sisådär men det gick utan tvekan att förstå henne.

Idag efter att jag och N kommit hem från vår promenad ramlade posten ner på dörrmattan. När vi går igenom den så har vi fått 3st brev som är addresserade till grannarna och på ett av dom står det: Inbjudan till Doktor **** ******. Då visar det sig att hon är doktor. Jag har alltid tänk att hon förmodligen är städerska eller dylikt. Jag kunde inte låta bli utan googlade fram hennes namn och då visade det sig att hon var doktor uppe på sjukhuset och har utbildning i allmänmedecin.

N knackade på och lämnade posten och jag stog i dörren och tjuvlyssna, haha. Jag hade bara handduk på mig efter att ha kommit ut ur duschen. Hon blevv jätteglad och tackade så mycket!

Det är roligt vad fel man kan ha. 


Kommentarer
Postat av: Kim

Girly! nu vill vi se hur mycket naglanra växt :)

2008-02-24 @ 21:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
199128;4ff02394ddf2b32dffea1e17 2008-02-24 21:26:09 -->