Studenten igår..

Hej och go'morron go' vänner..
Det var en otroligt trevlig dag igår, den kunde knappast ha varit bättre trots en skur här och där.. Klockan 13.00 intog vi ip-arena där john bauers glada studenter levde rövare. Ett kärt återseende med tove som numer är bosatt i åre och kates pappa som jag inte träffat på år och dar. Kate var söt i sin finaa studentmössa och hade kommit över en visselpipa (heter inte visselpipa men jag hittar inte ordet. sån man blåser i och det låter förfärligt, hjälp mig :) som hon så fitigt blåste i på hennes lite smått ostagiga ben ;)

Hänga blomma och gossedjur runt halsen, sen var det bara att åka vidare..
Elin, min lilla tjej tog också studenten. I ett folkhav av stolta föräldrar och goda vänner trängde vi oss igenom folkmassan och fick tillslut en bra plats. Det gick oförskämmt smidigt då vi träffade Elins familj av en slump och kunde leta upp studentbarnet tillsammans.. spårlöst försvunnen! det tog en mindre evighet innan vi hitta na'.. haha plötsligt stog hon bara där och såg sådär sött vilsen ut i sin studentmössa! Även där, på med blommor och gossedjur.. Jag hade bland annat köpt en plast ros och skrivit ett stycke väl valda ord som "Vår vänskap kommer aldrig att vissna, jag är så stolt över dig! Din vän för alltid, Kim" men den lyckades dessvärre komma på vift. Men vi säger väl i vanlig ordning att det är tanken som räknas..

Medans Elin åkte lastbil styre vi mot första mottagningen hemma hos Kate. Det var otroligt trevlig sällskap och god mat så in i norden. Hon fick fina smycken och sprang runt både här och där för att vara en god värdinna.. Vid halv 6 tiden var det Elins tur att bli uppvaktad och efter många champagneflaskor på lastbilsturen var hon mer än glad i hatten.. Hon virvlade runt som en tornado och hon har väl aldrig varit så söt tidigare :) Makalös smörgåstårta och tacopaj - Det var bara att hugga in och äta en omgång till (Puh!) Efterrätt alá blåbärs/maräng tårta och chips och karra på det..

När tiden rusat ifrån oss och passerat 22.00 (tror jag) skjutsade vi ner vår glada student till stan där hon skulle möta upp sina klasskamrater. Vi tog en sväng förbi mamma och pappa innan hemgång som hade middagsbjudning för goda vänner så det var trevligt att träffa även dom. Klockan var 23.30 innan vi kommit innanför dörren och kunde lägga oss ner för en god natts sömn i varandras närhet..

Än en gång grattis tjejer. Ni var dom finaste studenterna på hela studentdagen..
Jag är så stolt över er båda!

KÄRLEK

Kommentarer
Postat av: A H R È N

Godmorgon =)



Låter som en fullspäckad dag =)

Postat av: Elin

Åh sötis! Men det var faktiskt inte taco-paj! Jag tycker inte om det!!! Hahhaa... :D Jag har skickat sms till er! Puss

2008-06-13 @ 19:34:28
URL: http://bellies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback



Låter som en fullspäckad dag =)]]> 199128;4ff023b9ddf2b32dffea22c7 2008-06-13 08:48:13 <![CDATA[Studenten igår..]]> /2008/june/studenten-igar.html http://bellies.blogg.se/
199128;4ff023b9ddf2b32dffea22c7 2008-06-13 19:34:28
-->