Lancome, äntligen

NU, eller ja.. En vecka senare ska jag hålla det jag lovat!
Bild och information om produkterna jag fick på Lancome kursen i förra veckan.. Ledsen att det har tagit sån tid. Jag förtstår inte hur ni orkar sitta och ladda upp bilder hela dagarna. Det är jobbigt ju! :) Nu har jag i alla fall gjort det för eran skull..


Gel Éclat, clarifying cleanser in pearly foam - Helt klart den mest dryga rengörgingen jag någonsin haft att göra med. Hur många gånger hör man inte "storleken av en ärta räcker" visst visst.. men med Gel Èclat är en ärta nästan för mycket. Den är så oerhört dryg. Den är främst anpassad som rengöring till ansikte men den lörste även ögon makeup utan problem. Ingen regöring till ansikte brukar vanligtvis göra det för mig då min marcara sitter som berg. Givetvis uppmanar jag er i alla fall att köpa en separat rengöring till ögonen eftersom huden där är extra tunn och känslig.

Konsistensen blir som mousse när du löddrar den i ansiktet. Mycket skön och mjuk i. Däremot  känns det som att man tvättat ansiktet med fast två när du tar vatten och ska skölja bort den. Ni vet lite strävt. Men allt smink och alla orenheter är puts väck när man sköljer av det.

Tonique Deucheur, softening hydrating toner. Alcohol free - Det här är ansiktsvatten som är sista steget i rengöringen. Nu är det upp till bevis hur ren du egentligen är. Ni använder väl ansiktsvatten? Ja erkänner att jag inte gjorde det innan jag började jobba på åhlens. haha.. Hålet i flaskan är ganska stort så du behöver bara vända flaskan upp-och-ner en gång på en bomullstuss för att få rätt mängd till ansiktet.

Just det här ansiktsvattnet är alkoholfritt och återfuktande. Det doftar väldigt gott, det doftar nästan viol känner jag nu när jag sitter och sniffar på det! Ansiktsvattnet återfuktar och gör huden redo för nästa steg: Din dagliga fukt/ansiktskräm.

Virtuose, volume & length mascara - Jag ska vara ärlig och erkänna att jag inte har hunnit prova den här mascaran ännu. Men jag ska göra det innan jobbet idag. Borsten är väldigt böjd för att ge verklig volym. Vi får se om den får godkänt av mig. Jag är väldigt kräsen när det gäller mascara. jag håller stenhårt i min telescopic från Loreal. jag har provat många av de dyrare märkena men jag tycker att telescopic är allra bäst. Kanske ändrar jag uppfattning efter att ha provat Virtuose? ;)

Lancomes pennvässare till kajalpennor - Finns inte så mycket att säga om den förutom att den kan användas med både normalstora och lite grövre kajalpennor.

Bienfait multi-vital, Spf 15 - Passar dom som lever ett hektiskt liv och med obalanserade dieter (ok erkänner, just den här raden är taget från kartongen.. haha, men resten är mina ord) Bienfait multi-vital är tänkt som en energikick till din hud. Mer lyster, och 24h återfuktning. Huden känns återfuktad och mjuk hela dagen. Den är rik i koncistensen vilket jag var var skeptisk mot. Jag föredrar vanligtvis gelcreme till ansiktet men jag tänker använda den här ansiktskrämen á 50ml som en kur för mitt ansikte och se om jag märker någon skillnad.

Positivt med bienfait multi-vital är dessutom att den innehåller Spf 15 vilket är bra nu till sommaren. Den skyddar inte bara mot UVB utan även mot UVA som gör att vår hud åldras i förtid.  Krämen används varje morgon på rengjort ansikte. Att tänka på är att ansiktskräm med Spf är väldigt bra för dom som jobbar stillasittandes framför en dator, visste ni det? om inte annat har ni lärt er något nytt ;)


Nu har ni fått min recension av produkterna. Fråga gärna om ni är nyfikna på någonting så ska jag göra mitt allra bästa för svara, alternativt ta reda på svaret..

Brukar du använda några av Lancomes produkter?
 

Kommentarer
Postat av: A H R È N

Oj va mycket bra saker!

Din lyckost!

Postat av: Elin

Men gud vad många! :D

2008-05-26 @ 19:17:05
URL: http://bellies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback

Din lyckost!]]> 199128;4ff023b4ddf2b32dffea2223 2008-05-26 16:18:22 <![CDATA[Lancome, äntligen]]> /2008/may/utkast-nu-eller.html http://bellies.blogg.se/
199128;4ff023b4ddf2b32dffea2223 2008-05-26 19:17:05
-->